Pukul Anak Hingga Mati Kerana Meniru Kerja Sekolah Rakannya

[x]

Pukul Anak Hingga Mati Kerana Meniru Kerja Sekolah Rakannya

on Monday 26 May 2014


Hangzhou: Seorang bapa ditahan polis semalam kerana didakwa memukul anaknya sehingga mati kerana meniru kerja sekolah rakannya.

Menurut polis, lelaki berkenaan bertindak keterlaluan dalam memastikan anak perempuannya yang berusia 11 tahun berjaya dalam pelajaran.

Tekanan yang diletakkan ke atas kanak-kanak untuk berjaya dalam pelajaran mereka semakin meningkat di China kerana desakan persekitaran kerja yang menuntut pekerja berkelayakan kini.

Dalam kejadian itu, polis mendakwa Ye Hung, 35, mengikat anak perempuannya, Chou dan memukulnya dengan kejam di kediaman mereka di Bandar Hangzhou, wilayah Zhenjiang.

Dia kemudiannya keluar sebentar untuk menenangkan diri sebelum masuk semula untuk membuka ikatan anaknya namun mendapati kanak-kanak itu sudah tidak bernafas.

Doktor tidak dapat menyelamatkan kanak-kanak itu yang mati akibat serangan jantung 12 jam kemudian.

Jurucakap polis semalam berkata: “Bapa kanak-kanak itu melutut di sisi katil, menyesali tindakannya. Dia seorang bapa yang yang terlalu mendesak dan bertindak keterlaluan. Ia bukan pembunuhan terancang.” Sepupu lelaki itu, Park Jen, 37, berkata: “Dia sebenarnya seorang bapa yang baik dan bertanggungjawab. Dia sangat menitikberatkan soal pelajaran anaknya. Dia menghantar anaknya ke sekolah setiap hari dan jarang memukulnya.

“Dia sangat menyayangi kanak-kanak tetapi percaya mereka perlu melakukan yang terbaik dalam pelajaran mereka dan tidak meniru. Tindakan anaknya meniru dalam menyiapkan kerja sekolah yang diberi menjadikan dia benar-benar marah.” - Agensi
sumber: http://sharethis.com/privacy
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved