Unik ! Wanita Ini Membuat Kasut Dari Bangkai Haiwan

[x]

Unik ! Wanita Ini Membuat Kasut Dari Bangkai Haiwan

on Wednesday 18 September 2013



Membuat kasut dari bangkai haiwan kelihataanya aneh ya dan tak mungkin boleh dilakukan namun serang wanita bernama Iris Schieferstein mempunyai idea unik ia membuat kasut dari bangkai haiwan yang telah mati.

Iris Schieferstein adalah seorang Pereka yang suka membuat benda benda aneh salah satu karyanya juga telah dinobatkan sebagai salah satu fesyen terekstrim, seperti yang dikenakan oleh penyanyi pop Lady Gaga.

Nah baru baru ini Iris Schieferstein mempunya idea unik dalam membuat kasut ia membuat kasut yang diperbuat dari kaki lembu, kuda, bangkai tikus, dan ular. Iris Schieferstein mendapatkan bahan-bahan mentah pembuatan sepatunya dari penternak haiwan sebelumnya ia pernah mengumpulkan bagkai haiwan yang telah mati namun kerajaan mengancam dirinya dengan hukuman penjara kerana telah membunuh haiwan.

Kerana takut masuk penjara akhirnya ia mengunakan jasa ketiga dalam pengumpulan haiwan yang akan di jadikan karya terbarunya. "Namun saat ini, binatang-binatang itu dilindungi oleh kerajaan.Kerajaan sempat cuba memasukkan saya ke penjara, oleh kerana itulah saya memilih untuk menggunakan perkhidmatan tukang sembelih, "tambahnya.

Bangkai bagkai haiwan yang didapatkan dari penternak haiwan harus dibersihkan , Schieferstein menghabiskan masa selama beberapa minggu untuk mencabut daging dan tulang di bangkai haiwan sebelum akhirnya menghantar bangkai itu ke tukang kulit. "Membuat kasut adalah pekerjaan yang tidak menyenangkan, begitu pula mengeluarkan daging dari bangkai, itu sama seperti taksidermi atau membuat pajangan haiwan, ujar perempuan asal Jerman itu, seperti dikutip Daily Mail, .

Salah satu kasut ciptaan Schieferstein yang cukup unik adalah kasut hak dari kaki kuda dan lembu.Kasut itu menggunakan kaki haiwan asli dan berbentuk pistol revolver. Schieferstein mengubah suai kaki haiwan ternakan itu dengan resleting. Namun sayangnya kasut unik buatan Schieferstein masih belum ada yang berniat untuk memproduksinya secara individu dan dipasarkan secara meluas.Mungkin hal ini disebabkan dari bentuk sepatunya yang sangat aneh.

















sumber : http://zamrispoon.blogspot.com/

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved