Admin FB Kongsi Video Kena Marah Dengan Jabatan Bomba

[x]

Admin FB Kongsi Video Kena Marah Dengan Jabatan Bomba

on Thursday 3 July 2014


Admin FB Kongsi Video Kena Marah Dengan Jabatan Bomba

UtamaJuly 3, 2014
2 750


Kedangkalan sebuah laman Facebook menjadikan tindakan Jabatan Bomba dan Penyelamat sebagai gurauan dan bahan ketawa menerima bahananya apabila pengendalinya ditegur oleh pengendali laman Facebook Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia.

Demi menutup malu, pengendali laman Kongsi Video konon-konon memuji diri mereka sendiri selepas kononya rating page mereka naik mendadak selepas melakukan tindakan bodoh itu.

Pengendali Facebook Kongsi Video pada mulanya memuatnaik gambar ahli bomba memasang pita pelekat ke atas rekahan tanah pada kejadian tanah mendap di ibu negara semalam.
“Jalan retak ni (ini), kita sambung guna selotep (pita pelekat) dulu,” katanya dalam penjelasangambar itu.

Jelas ia satu tindakan memperbodoh-bodohkan ahli bomba dan seluruh jabatan berkenaan.

Hari ini laman Facebook bomba bertindak menjelaskan di internet akan kegunaan pita pelekat berkenaan yang digunakan untuk memantau pergerakan tanah sama ada ia tetap atau masih bergerak.
“Salah satu sebab anggota letakkan pita pelekat adalah untuk melihat pergerakan tanah dan bukan untuk jadi bahan gelak ketawa atau gurau senda!!,” menurut status berkenaan di laman Facebook Bomba.

Padan dengan muka, dah kantoi konon-konon cover line..


Menurut laman Facebook Bomba lagi, tanda-tanda bahaya seperti pokok tumbang, rekahan di tanah dan resapan air dari tanah yang menjunam masih bahaya dan sebarang pergerakan jentera berat boleh menyebabkan tanah runtuh.

“Cara itulah antara yang sebaik-sebaiknya untuk mengawasi pergerakan tanah yang sedang berlaku di lokasi tersebut.

“Walaubagaimanapun, langkah-langkah keselamatan telah diambil untuk menjamin keselamatan awam dan sebarang pergerakan tanah atau mendapan oleh pegawai yang menjalankan pemantauan,” katanya.

Menurut laman itu, semua teknik pengukuran adalah tertakluk kepada peralatan apa yang digunakan. Semua perkara itu perlu diketahui oleh semua pihak sebelum boleh memberi komen yang berunsurkan gurauan.

“Jika tak tahu bertanya, dan jangan buat-buat TAHU,” selar laman Facebook Bomba ke laman Facebook Kongsi Video. –
sumber: MYNEWSHUB.MY
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved