Kes Culik Ini Bukti Van Putih Merayau Cari Organ Cerita Betul?

[x]

Kes Culik Ini Bukti Van Putih Merayau Cari Organ Cerita Betul?

on Thursday 3 July 2014


Walaupun Kementerian Dalam Negeri (KDN) menafikan wujud sindiket menculik untuk mengambil organ manusia, berita seumpamanya terus tersebar dipercayai berpunca daripada kes penculikan yang semakin kerap didengar kebelakangan ini.

Terbaru, kes culik seorang remaja turut dikaitkan dengan motif ini.

Kes bermula pada 29 Jun lalu apabila keluarga dan rakan-rakan seorang remaja bernama Aqil telah memohon bantuan menerusi laman sosial untuk menjejaknya yang tiba-tiba hilang.


Mangsa akhirnya ditemui di Bentong, Pahang.

Mengikut cerita dia diculik oleh tiga lelaki dan dibawa menaiki sebuah van putih, dipercayai hendak dibawa ke Thailand mengikut Gua Musang untuk diambil organ.


Mangsa yang tersedar dalam perjalanan bagaimana pun berjaya melarikan diri lalu pergi ke BalaiPolis Bentong sebelum diselamatkan.

Namun, tak pasti pula sama ada benar kenyataan dalam Whatsapp di bawah bahawa pihak polis yang mengesyaki Aqil hendak dibawa ke Thailand memandangkan Bentong adalah laluan ke sana.

Maklumlah, kalau dah KDN nafikan takkanlah ada pula anggota yang boleh beri maklumat mengelirukan pada orang awam kan? Sumber lisan jangan dibuat main-main pada zaman sekarang. Sekejap saja sudah tersebar…


Apa yang dapat kami rumuskan, kes culik Aqil benar-benar berlaku namun sama ada motif penculikan tersebut untuk pengambilan organ masih perlu disiasat.

Kami percaya perkara yang membuatkan sindiket menjual organ dan kes culik ini dikaitkan adalah penggunaan VAN dan mangsa dikatakan dibius hingga tidak sedarkan diri.

Diharapkan selain penafian, akan ada tangkapan dilakukan pihak berkuasa terhadap pihak yang menculik Aqif agar cerita van putih merayau mencari mangsa untuk diculik bagi mendapatkan organ dapat dibongkar. sumber:mynewshub
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved