Lelaki tua guna tiket final Piala Dunia 1950 untuk tonton Piala Dunia 2014

[x]

Lelaki tua guna tiket final Piala Dunia 1950 untuk tonton Piala Dunia 2014

on Tuesday 1 July 2014


Joedir Belmont, lelaki asal Brazil, menukarkan tiket final Piala Dunia 1950 untuk menonton Piala Dunia 2014 kepada penganjur. "Beberapa bulan yang lalu, kami menerima surat daripada seorang lelaki di Brazil yang mengatakan mungkin dia satu-satunya orang yang masih menyimpan tiket dari tahun 1950," terang Setiausaha Agung FIFA, Jerome Valcke.

Belmont sebenarnya mahu menonton final Piala Dunia 1950 yang kala itu mempertemukan Uruguay dan Brazil. Sayangnya, kerana harus menjenguk ibunya yang sakit, dia gagal pergi ke Stadium Maracana, tempat final diadakan.

64 tahun kemudian, Belmont berkesempatan lagi menyokong Brazil kerana acara kali ini dianjurkan oleh negaranya. Namun, kali ini dia juga harus gigit jari kerana tiket perlawanan untuk Brazil sudah habis dijual.

Lelaki 85 tahun itu tak kekurangan akal. Tiket final Piala Dunia 1950 yang disimpannya kemudian dihantar ke FIFA untuk disumbangkan ke muzium FIFA, asalkan dia boleh mendapat tiket menonton final Piala Dunia kali ini.

"Dia tahu bahawa kami akan membuka sebuah muzium bola sepak dan kami mengatakan bahawa kami akan gembira untuk memilikinya," sambung Valcke. "Sebagai balasan, kami telah memberinya tiket untuk final Piala Dunia kali ini."
sumber: http://realitiabadi.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved