Langgar Kucing Sampai Mati Kerana BUMPER KERETA PECAH

[x]

Langgar Kucing Sampai Mati Kerana BUMPER KERETA PECAH

on Thursday 3 July 2014

Jangan tak tahu, di Malaysia ni ada ramai pencinta haiwan terutama kucing yang tak akan biarkan sebarang kekejaman terlepas begitu sahaja.
Maka kesilapan terbesar seorang pengguna Facebook adalah berkongsi status tentang kekejamannya membunuh seekor kucing demi bumper kereta.

Status yang di-up oleh pengguna Facebook menggunakan nama Riey Khazhiema itu berbunyi:
“Malam tadi langgar kucing, patah balik tengok sebab kesian. Tengok hidup lagi. Macam patah pinggang kucing tu. Jap lagi, tengok bumper kereta pecah. PERH! Berasap kepala!
Start engine kereta dengan hati yang panas, langgar balik bagi mampos!! Kejam tak? Tetapi sebab kucing tu yang lintas melulu la bumper aku pecah. Sial la, tak pasal² tukar bumper baru. Nasib baik ada stok bumper. Kalau tak, mau pakai bumper rompong aku dalam minggu ni. Herrmm
2 minggu lagi masok cat plak. Janji sebelum raya siap!. Kopak pun kopak la. Janji sayang aku menawan semula. Kembali segak macam ownernya.”
Sesiapa pun dapat bayangkan betapa kejamnya perbuatan tersebut dan berasa marah apatah lagi pencinta kucing kan?
Ekoran itu status di atas telah disebarkan ke merata laman sosial hingga berduyun-duyun orang datang memaki pemuda ini di Facebook.
Tak cukup itu, maklumat peribadinya turut didedahkan khas buat mereka yang nak pergi belasah dia.
 
Keadaan ini membuatkan Riey Khazhiema memuatnaik status baharu pagi tadi yang dibiarkan ‘public’ untuk membuat penafian bahawa dia telah membunuh kucing sebaliknya mendakwa statusnya itu diedit pihak yang tidak dikenali.
Status berkaitan ‘langgar kucing’ pula telah dipadam.





sumber: http://padawanstreet.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved