Adam AF & Fiza Elite Akhirnya Bercerai Talak Satu

[x]

Adam AF & Fiza Elite Akhirnya Bercerai Talak Satu

on Monday 28 April 2014

Adam AF akhirnya melafazkan cerai talak satu terhadap isterinya Fiza di Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, tengah hari tadi.

Lafaz talak itu dibuat Adam Af terhadap Fiza di hadapan Hakim Syarie, Muhamad Nazri Basrawi pada jam 1.05 petang.

Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim, 33, (Fiza) pula menyifatkan mereka sudah tiada jodoh selepas pelbagai usaha menyelamatkan rumah tangga dilakukan.

"Saya anggap kami tiada jodoh. Siapa yang nak bercerai bukan? Tambah pula ini adalah perkahwinan saya yang kedua. Saya reda dengan ketentuan Allah," katanya.

Terdahulu suasana di ruang mahkamah menjadi kecoh apabila Fiza memohon kepada mahkamah agar mengarahkan para wartawan tidak berada di dalam ruang mahkamah.

Fiza berkata, dia enggan kisah peribadinya bersama Adam didedahkan pihak media kepada umum.

Permohonan itu kemudiannya dibenarkan oleh Tuan Muhamad Nazri.

"Saya memohon agar kes kami dibicarakan tanpa wartawan atau pihak-pihak lain dalam ruang mahkamah ini.

"Ini adalah atas alasan saya seorang selebriti yang dikenali. Saya tidak mahu masyarakat tahu tentang hak peribadi kami," katanya sebelum bermulanya prosiding.

Adam dan Fiza tiba di mahkamah sekitar pukul 12 tengah hari dan prosiding kes penceraian mereka bermula kira-kira 45 minit kemudian.

Pasangan itu telah bernikah pada 26 September tahun lalu hanya selepas dua bulan berkenalan.

Sebelum itu Fiza pernah berkahwin dengan Ahmed Farriq Zainul Abidin pada 8 September 2006 dan bercerai pada 4 November 2010.

Hasil perkahwinan Fiza dan Ahmed Farriq itu mereka mendapat dua orang anak iaitu Ferra Aryana, 6, dan Feeya Adyrra, 5. Ia merupakan perkahwinan pertama buat Adam.
sumber:kezoom
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved