6 kisah babysitter yang kejam di dunia

[x]

6 kisah babysitter yang kejam di dunia

on Saturday 31 May 2014


Frederick Mitchell

Pada bulan Mac 2013 , Frederick Mitchell ( 21 ) dari Cincinnati , AS diminta menjaga anak berumur 4 bulan , Elliot Magrditchian , yang merupakan anak rakan serumahnya sendiri . Selama menjaga bayi , Mitchell melempar - lempar Elliot ke dinding tanpa alasan yang jelas .

Elliot dibawa ke hospital lalu meninggal beberapa hari kemudian . Mitchell didakwa melakukan tindakan kekerasan . Tapi setelah pihak forensik mendapati kematian Elliot kerana pembunuhan , dakwaannya ditambah dengan pembunuhan dan Mitchell dijerat hukuman penjara seumur hidup . Kini dia tengah menunggu perbicaraan .

Agnes Wong

Pada tahun 2007 , Agnes Wong diupah untuk menjaga bayi di Manchester , England berumur 16 bulan bernama Hugo Wang . Di tarikh 25 Januari , Hugo dibawa kehospital kerana luka serius di kepala dan pergelangan kaki . Ada luka gigitan , lebam , luka terbakar , dan bekas pukulan .

Wong mengaku dia hanya mendisiplinkan Hugo kerana nakal . Adapun luka terbakar diperolehnya kerana bermain - main dengan pengering rambut . Hugo meninggal pada 26 Januari 2007 dan Wong didakwa dengan pembunuhan beberapa hari kemudian . Dia dijatuhi hukuman 5 tahun penjara , namun baru berjalan 2 tahun dia dihantar pulang ke Malaysia .

David McGreavy

Dijuluki dengan sebutan ' The Giant from Worcester ' , David McGreavy adalah lelaki muda yang tinggal bersama sebuah keluarga di Worcester , United Kingdom pada tahun 1973 . Suatu hari , dia diminta menjaga 3 anak keluarga tersebut . Gilanya , dia malah membunuh ketiganya dan menusukkan mayatnya di pagar rumah .

Dia ditangkap di hari yang sama dan dipenjara seumur hidup . Pada tahun 2009 , dia menukar namanya lantaran selalu diserang oleh banduan lain yang mengenalinya , namun namanya dikembalikan lagi di tahun 2013 . Sudah 8 kali dia mengajukan parol namun selalu gagal .

Yoselyn Ortega

Yoselyn Ortega ( 50 ) bekerja dengan keluarga Krim untuk menjaga ketiga anaknya . Suatu ketika si ibu , Marina Krim , pulang selepas menjemput seorang anaknya dari belajar berenang dia terperanjat melihat 2 anaknya , iaitu Lucia ( 6 ) dan Leo ( 1 ) berada di dalam tab penuh darah . Keduanya ditikam sampai mati oleh Ortega .

Ketika Marina memasuki bilik Ortega , dia mula menusuk dirinya sendiri dengan pisau dapur . Marina membuang pisau tersebut. Ortega dibawa ke hospital dan berjaya diselamatkan . Diduga motif pembunuhan adalah stres dan marah kerana ditolak permintaannya naik gaji .

Karl McCluney

Karl McCluney ( 15 ) diminta menjaga anak berumur 2 tahun bernama Demi Leigh Mahon selama 1.5 jam sementara ibunya melakukan beberapa tugas . Selepas bermain di taman , Karl kembali ke rumah Demi , lalu memukul , menggigit , dan mencukur kepalanya . Ketika ibunya pulang , Karl sedang menonton TV sedangkan Demi sudah hampir mati .

Demi dikejar ke hospital dengan 69 luka , kerosakan otak , dan perlu dipasang alat sokongan hayat. Hasil pemeriksaan psikiatri mendapati bahawa Karl mempunyai IQ rendah dan berasal dari keluarga broken home . Motifnya adalah kerana Demi mengganggunya . Dia dihukum penjara 15 tahun .

Gabriela Gonzales

Gabriela Gonzales mengasuh bayi bernama Kiery Nicole di Maryland , AS pada bulan Oktober 2011 . Sayangnya , Kiery menderita ruam dan Gonzales tak berjaya membuatnya berhenti menangis . Kecewa , dia menggoncang - goncang bayi 2 tahun itu , lalu memukul kepalanya di tandas .

Kiery meninggal 3 hari kemudian . Hasil autopsi mendapati adanya pendarahan pada otak dan saraf tunjang , juga keretakan tengkorak . Gonzales berkata Kiery cedera kerana jatuh dari tempat tidur . Selama perbicaraan , dia tak menunjukkan penyesalan sehingga dijatuhi hukuman maksimum 20 tahun penjara .
sumber: http://realitiabadi.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved