Lagu Raya Maya Karin Pulang, Macam Lagu Raya Dulu-Dulu

[x]

Lagu Raya Maya Karin Pulang, Macam Lagu Raya Dulu-Dulu

on Monday 29 July 2013

Lagu Raya Maya Karin Pulang, Macam Lagu Raya Dulu-Dulu

Di ofis Murai Batu sekarang ini, dah makin rancak pula lagu-lagu raya diputarkan. Daripada lagu raya nyanyian Datuk Sharifah Aini, Datuk DJ Dave, biduanita Saloma, Uji Rashid & Hail Amir, Fazedah Joned, Dato` M Nasir, Sudirman Hj Arsad, Anuar dan Ellina, Dato` Siti Nurhaliza, Khairil Johari Johar, Black Dog Bone sehinggalah kepada Aishah, lagu-lagu itu yang asyik dipersembahkan di halwa telinga Murai Batu.

Memang terasa sungguhlah syahdunya, nak-nak lagi bila mendengar lagu Kepulangan daripada Aishah. Ia adalah antara lagu yang cukup Murai Batu suka. Pendek kata, boleh melelehlah air mata ni. Begitu jugak dengan lagu Dari Jauh Ku Pohon Maaf yang dinyanyikan oleh penghibur Sudirman HJ Arshad.

Tapi, dalam waktu yang sama, Murai Batu pun suka jugak dengan lagu raya baru sama ada yang dinyanyikan oleh penyanyi yang masih sedia atau pun yang masih baru. Misalnya macam Forteen yang baru saja muncul dengan lagu 10 Jari. Terbaru ialah lagu raya daripada Maya Karin berjudul Pulang ciptaan Omar K.

Lagunya berentak mid tempo dan mempunyai pengaruh retro, namun ada bahagian lagu ini yang sangat catchy dan liriknya juga sangat kena dan mudah diingati.

Dan, bila makin lama Murai Batu dengar makin Murai Batu suka. Sebab feel-feel lagu raya yang punya unsur lagu raya evergreen yang penuh KeMelayuan itu cukup terserlah dan cukup dirasai. Walaupun, cara nyanyian Maya Karin ada slang sikit, tapi Mrai Batu rasa macam cute jugak. Hahahahahaha....

Tabik Murai Batu buat Omar K. Murai Batu rasa Pulang sebuah lagu raya baru yang mampu meresap jiwa peminat dan mampu diterima ramai peminat. Macam waktu Dato` M Nasir muncul dengan lagu Satu Hari Di Hari Raya serta Dato` Siti dengan lagu Sesuci Lebaran.

MURAIBATU: Wow.. Baju Melayu Aaron Aziz habis dijual...

Kalau korang tak percaya cuba tengok muzik video kata bawah ni.
sumber : http://www.murai.com.my/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved