Pusara cinta Asmidar

[x]

Pusara cinta Asmidar

on Wednesday 31 July 2013

Asmidar

Juara Vokal Bukan Sekadar Rupa teringat teman lelaki yang pergi menghadap Ilahi

Siapa sangka di sebalik senyumannya, penyanyi ini menyimpan kisah duka. Juara program realiti Vokal Bukan Sekadar Rupa musim pertama, Norhasmidar Ahmad, 27, mengaku dirinya terasa kosong sejak teman lelakinya pergi menyahut panggilan Ilahi dalam kemalangan jalan raya, kira-kira lapan bulan lalu.

Berat berkongsi cerita, apatah lagi Asmidar memang artis low profile, dia seakan cuba mengumpul kekuatan menjawab kisah pemergian insan tersayang yang selama ini dikunci rapi daripada pengetahuan ramai. Siapa tidak sedih apabila hubungan cintanya selama tujuh tahun tidak berakhir di jenjang pelamin.

Asmidar yang popular dengan lagu Biar Mimpi Sampai Ke Bintang, bagaimanapun reda dengan suratan Ilahi. Belum sedia mencari pengganti, tumpuan dirinya kini lebih kepada kerjaya seni.

“Semestinya saya rasa kehilangannya. Ini kerana kami menjalin hubungan selama tujuh tahun.
Apabila dia pergi, saya dapat rasa tiada orang pertama untuk diucap Selamat Aidilfitri pada pagi 1 Syawal. Sebelum ini, dialah orang pertama yang saya ucapkan, tapi tahun ini tiada lagi.

“Bulan puasa tahun lalu juga kali terakhir kami berbuka bersama. Ketiadaannya sangat terasa. Tahun lalu, kami juga mempunyai baju raya berwarna sama, kebetulan masing-masing menempah persalinan berwarna coklat,” katanya mengimbau kenangan manis bersama arwah teman lelakinya.

Bagaimanapun, Asmidar enggan berkongsi maklumat lanjut mengenai Allahyarham termasuk latar belakang lelaki yang memikat hatinya itu.

Akuinya, setiap kali membuat persembahan di Johor, dia akan singgah di pusara Allahyarham dan melawat keluarga bekas teman lelakinya itu untuk bertanya khabar.

“Jika diizinkan Tuhan, saya akan menziarah lagi pusaranya pada Syawal kelak,” katanya.

Ditanya apakah dia mahu mencari cinta baru atau pengganti, Asmidar tidak mahu memikirkan soal itu.

“Perkara ini masih baru. Saya masih tidak boleh melupakan dia, jadi saya mahu fokus pada karier saya dulu,” katanya ketika ditemui pada majlis berbuka puasa bersama ibu tunggal di Red Box, Pavilion KL, baru-baru ini.
sumber : http://www.bharian.com.my/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved