Kisah Seorang Nenek Tua Melahirkan Bayi Batu

[x]

Kisah Seorang Nenek Tua Melahirkan Bayi Batu

on Monday 30 September 2013

Kisah ini mungkin terdengar luar biasa dan mustahil. tapi ini adalah kisah nyata. Dalam sebuah literatur kesihatan terkini, terdapat kes di mana seorang wanita melahirkan bayi batu.

Pada tahun 1955 tepatnya, di desa kecil Casablanca, seorang wanita muda berusia 17 tahun, bernama Zahra Aboutalib menjalani prosesi kelahiran yang sukar. Selama 48 jam, menjalani persalinan, bayi yang dikandungnya, tak juga keluar. Sehingga Zahra dilarikan ke rumah sakit oleh keluarganya.

Namun, ketika melihat seorang wanita meninggal akibat persalinan, Zahra melarikan diri dari rumah sakit. Seperti dipetik dari Boldsky, ia takut akan mengalami nasib yang sama.

Berhari-hari ia menahan sakit, yang ajaibnya lalu berhenti dengan sendirinya. Zahra pun mempercayai mitos bahawa ia mengalami 'bayi tidur'.

Untuk mendapatkan anak, Zahra memilih jalan adopsi. ia telah menerima pakai tiga orang anak. Saat ini usia Zahra telah memasuki 75 tahun, ia kembali merasakan sakit perut.

Perut Zahra yang besar, doktor mengira jika wanita tua itu menderita tumor ovari. Saat dilakukan scan, doktor terkejut kerana ada bayi dalam perut nenek tersebut. Bayi berkembang di luar rahim dan menyatu dengan organ.

Dalam dunia perubatan, dikenal dengan Lithopedion atau yang dikenal dengan bayi batu. Fenomena ini berlaku selepas janin yang meninggal tak dikeluarkan dari rahim, dan untuk menghindarkan tubuh ibu dari jangkitan akibat busuknya organ sang janin, ia mengalami kalsifikasi atau berubah menjadi batu. Selepas 50 tahun mengandung, Zahra pun melahirkan bayi mumia...
sumber : http://kecikbeso.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved