Risiko Tinggi, Sidek Hussain Tak Buang Ketumbuhan

[x]

Risiko Tinggi, Sidek Hussain Tak Buang Ketumbuhan

on Saturday 28 September 2013

Sidek Hussain akhirnya mengambil keputusan untuk tidak melakukan pembedahan membuang ketumbuhan pada muka walaupun telah beberapa kali melakukan pemeriksaan kerana risiko yang tinggi.

Sidek, 62, berkata, selepas sesi pemeriksaan dengan doktor pakar mereka memaklumkan pembedahan itu tidak dapat dilakukan kerana ia berisiko tinggi.

"Sepatutnya April lalu saya sudah dibedah namun selepas beberapa kali doktor membuat pemeriksaan, pembedahan itu terpaksa dibatalkan kerana saya berisiko berhadapan dengan maut.

"Doktor kata pembedahan itu tidak boleh diteruskan disebabkan saya ada masalah jantung dan paru-paru. Jika ia diteruskan juga risikonya mungkin saya boleh meninggal dunia ketika pembedahan," katanya ketika ditemui pada pratonton treler filem Paku, di sini, Jumaat.

Sidek yang pernah membintangi filem Toyol ini menghidapi ketumbuhan sejak 30 tahun lalu dan pernah menjalani pembedahan pertama pada 1982 namun ia tidak berjaya.

Katanya, sebelum Ramadan lalu dia baru sahaja menjalani pembedahan pintasan jantung namun disebabkan beberapa perkara, jantungnya tidak mampu menahan pembedahan lebih 10 jam.

"Jantung saya lemah untuk pembedahan dalam tempoh yang lama dan keadaan itu boleh mengakibatkan maut," katanya.

Bagaimanapun, kata Sidek, dia pasrah dengan keputusan tersebut dan meneruskan perjalanan kehidupannya seperti biasa.
sumber : Kezoom
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved