Keputusan SPM Artis Malaysia Yang Terkenal Didedahkan

[x]

Keputusan SPM Artis Malaysia Yang Terkenal Didedahkan

on Saturday 21 June 2014



Kali ini kami dapat info terbaru mengenai keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 10 artis popular di Malaysia. Bukan apa, selain berkongsi mengenai cerita artis, boleh juga dijadikan pembekal semangat kepada adik-adik kita dimana kalangan selebriti kita bukan calang-calang juga.

Jom kita lihat keputusan para artis yang berjaya dikorek. Sudah tentu ramai yang tertanya-tanya. Untuk pengetahuan, tahun 90an, SPM menggunakan aggregate untuk menilai. Dan aggregate yang dikumpul akan menentukan gred atau pangkat. Semakin sikit aggregate semakin bagus la keputusan tersebut. Gred 1 pula adalah adalah lebih bagus dari gred 2 dan gred 3.

Berikut adalah 10 keputusan SPM artis/ selebriti Malaysia:

Neelofa – 10A (7A1 + 3A2), 2006
Syura – 3A spm, 2004
Siti Nordiana – 5A spm ,2000
Dato Fazley –Gred 1 Agregat 7
Diana Danielle -2A 5B
Sheila Rusly – Gred 2
Dato Siti Nurhaliza – Gred 2, Dikatakan mendapat tawaran Uitm Arau tetapi tidak lapor diri.
Syafinaz Selamat – Gred 1, Aggregate 8. SPM 1990
Najwa Latif 4 A
Nasha Aziz – Gred 1

Wah, hebat-hebat kan. Walau ada antara mereka yang sibuk dengan kerja sebagai penghibur, tetapi mereka tidak lupa pada tanggungjawab sebagai pelajar. Kira ok la tu. Jadi pada adik-adik yang bakal duduki apa-apa peperiksaan pun, semoga boleh jadikan kejayaan artis/selebriti diatas sebagai pendokong semangat anda.

p/s: Banyak lagi idola lain selain daripada artis kita, cuma ini salah satu contoh. Ambil yang baik, yang mana tak elok tu buang jauh-jauh. Jadikan sebagai panduan dan pengajaran. Insya ALLAH.
sumber: http://aiskosong.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved