Piala Dunia : Maradona Didakwa Pembawa Sial Buat Argentina

[x]

Piala Dunia : Maradona Didakwa Pembawa Sial Buat Argentina

on Monday 23 June 2014


 LEGENDA Bola SepakArgentina, Diego Maradona berasa marah sambil mengecam kenyataan Presiden Persatuan Bola Sepak Argentina (AFA), Julio Grondona bahawa beliau adalah pembawa sial buat skuad kebangsaan itu.

Menurut laporan Xinhua, Grondona mengatakan bahawa gol tunggal yang diperoleh Argentina ketika menentang Iran hanya selepas Maradona meninggalkan stadium ketika itu.

"Saya meninggalkan stadion sebelum akhir babak pertama. Seseorang (yang mendakwa Grondona) mengatakan gol berkenaan mungkin disebabkan saya telah meninggalkan stadium. Mengarut! Gol itu hanya menunjukkan aksi kecemerlangan Lionel Messi dan bukannya saya tidak berada ketika menyaksikan perlawanan," kata Maradona.

Maradona dilaporkan sempat menghadiri ke Stadium Mineirao di Belo Horizonte dan menyaksikan perlawanan Argentina menentang Iran. Dalam persaingan itu, Iran akhirnya kalah 0-1 menerusi jaringan tunggal Messi pada minit-91.

Dilaporkan, Grondona didakwa mengatakan gol tersebut berlaku kerana Maradona telah meninggalkan stadium. "Kami menang selepas si 'pembawa sial' beredar," kata Grondona.
Grondona telah memimpin AFA sejak 1979.
sumber: http://aiskosong.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved