Wanita Ini Mengelilingi Dunia Sambil Membawa Rangka Manusia

[x]

Wanita Ini Mengelilingi Dunia Sambil Membawa Rangka Manusia

on Thursday 31 October 2013

New York - Ketika keliling dunia, para pelancong biasanya membawa barangan keperluan untuk perjalanan. Tetapi, pelancong wanita yang berasal dari AS ini membawa sesuatu yang pelik. Dia membawa kerangka manusia!

Susan Weese, pengembara wanita berasal dari AS yang mengelilingi dunia membawa kerangka manusia. Tapi kerangka in bukan dari tulang asli manusia, melainkan kerangka tiruan yang diperbuat daripada plastik. Rangka kesayangannya ini bernama Sam. Dengan setia, Sam menjadi teman melancong paling setia Susan mengelilingi dunia selama satu tahun.

Bersama sahabatnya ini, Susan telah berkunjung ke Venice, Rom, Paris, New York dan banyak tempat lain. Bagaikan pasangannya, mereka berdua selalu pose bersama di setiap tempat persinggahan.
Perjalanan bermula pada 1 November 2012. Idea Susan muncul ketika perayaan Halloween dan secara tiba-tiba ia ingin mengelilingi dengan membawa Sam.

Melancong bersama kerangka manusia itu tidak selamanya dianggap idea yang baik. Beberapa penumpang ketakutan akibat ada kerangka manusia duduk di atas kerusi penumpang. Susan memang sengaja meletakkan Sam di kerusi penumpang seperti manusia normal.

"Sam beratnya 12 kg, saya boleh lebam-lebam kalau terus menggendongnya ke mana-mana," ujar Susan.

Walau pun berat, Susan bertekad untuk mengambil foto bersama Sam di setiap tempat. Ia pun bercerita pernah mengalami kesukaran untuk pekara ini.

"Membawa Sam dan mengambil foto di Jambatan Brooklyn ketika salji dan hujan angin bukanlah hal yang mudah," ungkap Susan.
sumber: http://dairishare.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved