'Jangan panggil KD lagi'

[x]

'Jangan panggil KD lagi'

on Saturday 30 November 2013


Krisdayanti sebar aura positif diri setiap kali disapa dengan nama asal

Keinginan serius yang secara tidak langsung menterjemahkan perubahan besar dalam diri diva Indonesia, Krisdayanti adalah melucutkan sapaan KD yang lama sebati dengannya.

Meskipun tidak mudah, keputusan itu tetap diambil sebagai mensyukuri nama asal yang diberikan kedua orang tuanya yang mempunyai pengertian tersendiri.

Saya membawa album terbaru ini untuk berbicara dengan lebih tulus, bukan lagi sekadar mengejar untung"
“Daya bermaksud kekuatan, manakala Yanti pula melambangkan diri saya sebagai wanita. Nama Krisdayanti membawa tenaga positif dan kekuatan itu ingin saya kongsi dengan semua orang.

“Meskipun tidak muda lagi, kita harus bersemangat meneruskan hidup,” kata bintang kelahiran Batu, Jawa Timur pada 24 Mac 1975 itu.

Krisdayanti berkata, hasrat untuk menggunakan nama penuhnya dilunaskan sejak album, I’m Sorry Goodbye yang dirakamkan pada 2007.

Bagaimanapun, disebabkan ramai sudah terbiasa dengan sapaan KD, perubahan yang dibawakan itu kurang disedari.
Namun kata penyanyi Menghitung Hari ini, sudah tiba masanya untuk dia memberitahu umum keinginan yang sudah lama tersimpan itu.

“Saya cuba mengubah kembali dengan menghargai nama yang diberikan orang tua. Bukan menolak sapaan KD kerana pada dasarnya, pangkal nama itu juga mempunyai kekuatan tersendiri.

“Namun apabila menganjak dewasa, saya rasa lebih tulus jika disapa umum sebagai Krisdayanti. Tetapi jika masih ada yang mahu memanggil KD, saya tiada masalah. Biarlah ia berubah perlahan-lahan,” katanya.

Permulaan panggilan pangkal nama penyanyi Mahadaya Cinta itu berlaku ketika dia menjayakan persembahan yang turut diserikan penyanyi antarabangsa di Bali.
“Ketika itu, Gloria Gaynor berdepan kesulitan untuk menyebut nama penuh saya justeru, kami memilih hanya menggunakan pangkal nama iaitu KD.

“Semakin dewasa, saya melihat kekuatan pada nama sebenar lalu saya terfikir, mengapa tidak saya memanfaatkannya sebagai nama komersial,” katanya yang sering membahasakan dirinya sebagai Yanti.
sumber: http://www.bharian.com.my/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved