Rossa Tidak Ajar Anak Hidup Mewah

[x]

Rossa Tidak Ajar Anak Hidup Mewah

on Saturday 30 November 2013

Rossa mahu anak lelaki tunggalnya belajar hidup sederhana.

Penyanyi Indonesia Datuk Rossa tidak gemar memanjakan anak tunggalnya, Rizky Langit Ramadhan untuk hidup dalam suasana kemewahan walaupun beliau berkemampuan berbuat demikian.

Rossa atau nama sebenarnya Sri Rossa Roslaina Handiyani, 35, berkata, dia juga tidak pernah membeli mainan mahal untuk Rizky, 7, kerana bimbang anaknya itu tidak akan faham erti kesusahan apabila besar kelak.

"Walaupun dia masih kecil, tetapi saya tidak senangkan dia dengan membeli barang-barang mewah. Setakat ini barang paling mahal yang saya belikan ialah iPod jenis biasa untuk dia mendengar lagu.

"Malah telefon bimbit untuk memudahkan saya menghubunginya saya berikan kepada pembantu rumah untuk dijaga," katanya.

Rossa ditemui pada pratonton drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta di Hotel Best Western Premier Dua Sentral di sini pada Khamis.
Rossa mengakui tidak pernah memanjakan Rizky kerana bimbang anaknya itu tidak akan memahami erti kesusahan apabila dewasa kelak.

Bagaimanapun kata Rossa dia tidak menolak kadang kala Rizky berasa keliru apabila melihat kehidupan glamournya sebagai selebriti.

Malah katanya, anak lelakinya itu sering bertanya dengannya mengenai layanan istimewa diberikan kepadanya tidak seperti mana ketika berada di rumah.

"Pernah sekali ketika menghantarnya ke sekolah, dia bersama bekas suami saya, Yoyo perlu beratur panjang dan dengan pantas dia meminta ayahnya potong barisan dan berkata 'kitakan artis'.

"Masa itu Yoyo berasa malu takut didengari orang sekeliling tetapi saya lihat dia semakin faham erti bersikap sederhana," katanya.

Sementara itu, menerusi drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta, Rossa bersama penyanyi Hafiz berduet bagi lagu runut bunyi drama berkenaan berjudul Salahkah.

Bukan Kerana Aku Tak Cinta bakal disiarkan pada setiap Isnin hingga Rabu bermula 9 Disember depan di Astro Mustika HD (saluran 134).
sumber: http://mstar.com.my/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BELOG HARIAN All Rights Reserved